Platforma E-learning
- Detalii
- Publicat în Vineri, 11 Ianuarie 2013 16:09
Intr-o societate in continua schimbare insasi notiunea de invatare se transfigureaza. Tehnologia a schimbat complet regulile societatii actuale si mai ales felul în care ne raportam la ceilalţi. Societatea tehnologica si cea informationala au impus si noi metode de comunicare, comunicarea virutala castigand tot mai mult teren in fata comunicarii reale pentru ca reprezinta o metoda imediata de rezolvare a unei situatii.
In acest context, ideea de invatare devine mai usor de digerat daca este integrata cu platforme de socializare cunsocute si placute potentialilor cursanti, dar si pentru ca o instruire in mod clasic (fata in fata) dureaza prea mult si implica mobilizare de personal costuri mari. Astfel, cursantul poate invata oricand de la cine vrea si cu cine vrea, dependenta de timp si loc putand fi eludata.
Pentru ca proiectul DACEA - Sistem transfrontalier de alerta pentru cutremure majore – este unul realizat prin Programul de Cooperare Transfrontaliera Romania-Bulgaria 2007-2013, fiind prin definitie unul extins ca zona geografica s-a impus cu necesitate o solutie care sa limiteze numarul de deplasari. Prin acest proiect a fost creata o retea de statii seismice in zona dunareana romano-bulgara. In cazul Romaniei, acestea se adauga la reteaua de peste 100 de statii existente pentru a-i spori acuratetea. In cazul Bulgariei, statiile din nordul tarii sunt o sporire considerabila a resurselor intr-una din cele mai dense in cutremure crustale zone ale acestei tari prin Shabla, Gorna Orjahovitsa si Dulovo.
Proiectul DACEA - Sistem transfrontalier de alerta pentru cutremure majore – si-a propus activitati precum:
-
seismicitatii, hazardului si impactului;
-
studiu asupra impactului social;
-
sistem operational de detectie;
-
software pentru elaborarea de scenarii pentru dezastre;
-
actualizarea procedurilor in caz de situatii de urgenta pentru unitatile de interventie;
-
instruirea personalului;
-
comunicare si evaluare.
Activitatea de instruire a personalului presupune implicarea unui numar de minimun 8 responsabili pentru fiecare dintre cele 16 judete din Romania si Bulgaria implicate in proiect. Implementarea unui sistem educational online s-a dovedit a fi o solutie viabila si valabila avand in vedere obiectivele proeictului DACEA.
Platforma elearning Moodle a raspuns cerintelor si necesitatilor desfasurarii unor situatii de invatare sincrona si asincrona. Aplicatia Moodle permite studiul individual si colaborativ, precum si posibilitatea programarii unor sesiuni de invatare hibrida prin intermediul aplicatiei de videoconferinta. Aplicatia de videoconferinta oferta posibilitatea unei instruiri sincrone pentru cursanti aflati in diverse locatii, precum si posibilitatea de inregistrare a acestor cursuri care vor fi apoi disponibile pe platforma educationala.